Modni influencerzy

Stylizacje podpatrzone w mediach społecznościowych wpływają na zawartość szaf wielu z nas. Poczynania niektórych influencerów modowych śledzi nawet milion osób. Co wiadomo o tych twórcach? Sprawdziła to GaleriaMarek.pl.

Raport „Styl rodzi się w sieci – jak działają influencerzy modowi w Polsce?” jest efektem analizy profili 111 influencerów modowych, 37 865 postów oraz 13 821 komentarzy. Ich konta na Instagramie śledzi blisko 15 mln użytkowników. Tylko w ubiegłym roku przybyło im ok. 550 tys. fanów.

Czym zajmują się ci twórcy? Dzielą się stylizacjami, komentują nowe kolekcje, relacjonują pokazy i eventy. Coraz częściej zastępują kolorowe magazyny w rozpalaniu modowej pasji i kreowaniu trendów. Podobnie jest w innych krajach – według sprawozdania Digital 2020, aż 7 na 10 światowych twórców publikuje treści dotyczące mody, urody lub stylu życia.

Gdzie rodzą się modowe trendy?

Najważniejszym medium społecznościowym dla świata mody jest Instagram. Obecni są na nim wszyscy badani influencerzy. W ubiegłym roku opublikowali tam średnio po 222 posty. Najpopularniejsi twórcy dołączyli do tej platformy w latach 2014–2014. Swoje profile założyły wtedy m.in. Angelika Mucha (@Littlemooonster96), Julia Kuczyńska (@Maffashion), Ola Nowak czy Joanna Kuchta. Poczynania każdej z nich śledzi obecnie ponad milion osób.

Poza Instagramem, najwięcej najpopularniejszych twórców działa na YouTubie. Kanał prowadzi tam 8 na 10 influencerów modowych, obserwowanych przez min. 200 tys. osób. Coraz ważniejszą rolę zaczyna odgrywać także TikTok. Inspirującymi filmikami w tym medium dzielił się w zeszłym roku co drugi trendsetter o wspomnianym zasięgu.

Gdzie obecni są influencerzy

Ilu twórców prowadzi odzieżowe biznesy?

Popularne profile pozwoliły wielu influencerom wystartować z autorskimi markami modowymi. Własny sklep z odzieżą lub akcesoriami uruchomił co piąty twórca, mający powyżej 15 tys. obserwatorów na Instagramie. Wśród nich znajdziemy m.in. markę Eppram należącą do Maffashion oraz Veclaim i Moiess, za którymi stoi Jessica Mercedes. Duszę przedsiębiorcy posiadają także Ola Nowak i Aleksandra Marzęda-Czerwonka (@Styloly).

Nie brakuje również męskich influencerów, sprzedających odzież i dodatki. Sebastian Chłodnicki stoi za sklepem Balmora, a Maks Behr jest współzałożycielem marki Balloon. Własny brand posiada także Tomasz Miler oraz Albert Borowiecki.

Gdzie mieszkają influencerzy

Co cenimy w influencerach modowych?

Jak wynika z badania, swoich fanów najskuteczniej angażują Karolina Wójcik, Aleksandra Żuraw, Maks Behr i Wiktoria Waśniowska. Ich obserwatorzy zostawiają lajki i komentarze niemal trzy razy częściej niż wynosi średnia dla badanych twórców. Po uwzględnieniu wszystkich profili okazało się, że pod wpisami królują emotikony: 😍🔥❤️.

Co doceniamy u influencerów modowych? Maffashion zgarnia komplementy za inspirujące sesje zdjęciowe, a Ola Nowak – za humor i pozytywną energię. Macademian Girl zbiera pochwały za otwartość i ekstrawagancki styl. Sebastian Chłodnicki dostaje z kolei podziękowania za porywające zdjęcia z podróży. Nie brakuje również słów uznania za dzielenie się trudami i pięknem macierzyństwa. Taką wartość wnoszą m.in. profile Aleksandry Żuraw i Eweliny Bochniak.

Modowi influencerzy pod lupą

O badaniu

Pod lupę wzięto profile 111 influencerów modowych, 37 865 postów oraz 13 821 komentarzy. Uwzględnione zostały dane z 2019 roku. W zależności od liczby obserwatorów na Instagramie, twórców podzielono na cztery grupy: Tytanów, Osobowości Social Media, Mikroinfluencerów i Wschodzące Gwiazdy. W każdej z nich przeanalizowano nieco inne aspekty działalności. Więcej informacji o wynikach i metodologii znajduje się w opublikowanym raporcie: https://galeriamarek.pl/blog/infuencerzy-modowi-w-polsce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj