Kobieta w okularach

Jak często odwiedzamy okulistę? Ile kosztują nas nowe oprawki? I czy okularników mamy za nieatrakcyjnych kujonów? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport przygotowany przez sklep wOkularach.pl.

Badanie “Raport o okularach Polaków. Jak je nosimy, kupujemy i co dla nas znaczą?” wykazało, że swój wzrok staramy się badać dość regularnie. Więcej niż połowa respondentów u okulisty bywa co 2-3 lata, zaś co czwarty Polak sprawdza zdrowie oczu raz do roku – dominują tu głównie seniorzy.

Wśród osób używających okularów na co dzień, 62 proc. pierwszy raz założyło okulary na nos w wieku przed 22. rokiem życia. Niemal tyle samo (61 proc.) twierdzi, że oprawki stały się nieodłączną częścią ich wizerunku.

“Okulary są częścią mnie: zapominam, że je noszę. Tak bardzo się przyzwyczaiłam, że na własnym ślubie byłam w okularach, chociaż wszyscy sugerowali, że wygodniej będzie w soczewkach.” – mówi jedna z ankietowanych.

Polacy w okularach

Nie zawsze jednak tak łatwo było się pogodzić z tym dodatkowym elementem. Niektórzy ankietowani przyznali, że noszenie okularów w dzieciństwie wiązało się przykrymi doświadczeniami i utrudniało codzienne funkcjonowanie. Mowa tu przede wszystkim o wyśmiewaniu przez rówieśników, obniżonej samoocenie i niedogodnościach przy aktywności fizycznej, np. na zajęciach wf-u. 

Mimo tego, z wiekiem nasz stosunek do okularów zmienia się na lepsze, o czym mówi cytowana w raporcie psycholog Monika Kotlarek: “Na początku na pewno trudno jest się przyzwyczaić do noszenia okularów, ale z czasem jest to o wiele łatwiejsze. W końcu sami dostrzegamy, że okulary stają się częścią nas i po prostu zaczynamy siebie w nich lubić”.

Zakup okularów

Ile kosztują nas nowe okulary? Najczęściej wizyta u optyka wiąże się z koniecznością wydania znacznej kwoty. Ponad połowę respondentów nowe oprawki kosztowały powyżej 500 zł. O wiele tańsze okazały się okulary przeciwsłoneczne. 50 proc. ankietowanych wydało na nie poniżej 100 zł, zaś co trzeci ankietowany zmieścił się w przedziale 100-299 zł.

Jak kupujemy okulary korekcyjne

Być może na ceny wpływa znajomość marek funkcjonująca w świadomości Polaków. Dominują tu bowiem brandy luksusowe, spośród których zdecydowanie najwięcej osób kojarzy amerykańskiego Ray-Bana. Dalej uplasowały się takie marki jak m.in. Gucci, Prada czy Polaroid. Co ciekawe, w salonie optycznym to kobiety częściej kierują się ceną – dla panów bardziej istotna pozostaje zaś jakość wykonania i funkcjonalność.

Podsumowanie

Polacy w trakcie zakupów pozostają także konserwatystami: zdecydowana większość nadal kupuje okulary w stacjonarnych salonach, zwłaszcza jeśli chodzi o noszone na co dzień oprawki korekcyjne. O popularności tradycyjnej formy zakupów decyduje głównie możliwość przymierzenia okularów na miejscu i dopasowania ich do kształtu twarzy. Z drugiej strony sklepy internetowe zyskują popularność, gdy chodzi o zakup okularów przeciwsłonecznych (27 proc. odpowiedzi).

Pełna treść “Raportu o okularach Polaków” dostępna jest pod adresem:
www.wokularach.pl/raport-o-okularach-polakow

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here